borta bra men hemma bäst

Ja vi kom iväg på vår efterlängtade vecka i Idre... Efter många om och men... Tilda hade värsta influensan ihela veckan innan men febern släppte på fredagen när vi skulle åka på lördagen... åt inget visserligen men var piggare... Min pappa har blivit ganska allvarligt sjuk och fick hastigt läggas in.. Jag klarar oro väldigt dåligt så min mage slogs ut helt, åt inget och fick vara fler timmar än vanligt på toa (hihi) , mannen fick ryggskott på onsdagen och kom visserligen iväg till naprapaten men blev inte mkt bättre direkt.. Såg ju inte direkt lysande ut... Men vi packade bilen och körde på lördagen till Mora där vi bokat hotell, skulle mysa o kolla melodifestivalen.. Så mysigt var det kanske inte med alla dessa sjukor i bagaget men vi var där !!!

på söndagen så åkte vi de sista timmarna mot Idre i snöstorm...hmmm...  1 km kvar så kräker Elias. Han brukar bli åksjuk så vi tänkte inte mer på det... Men förstående tjejer i receptionen såg till att vi fick vår stuga direkt , tack för det !! Och vi klädde på oss och skulle testa åka skidor. Inte Jonas då eftersom hans rygg inte var så bra...

Men Elias åkte som aldrig förr och när Tilda åkt en ggr med mig i liften så skulle hon åka själv och det gjorde hon ...Vi åkte ett par timmar i snöstormen sen tillbaa till stugan och väntar på övrigt resesällskap, då ser jag att E mår dåligt, tänker at nu får han Ts influensa men icke men väl magsjuka, Han börjar kräka 5 min innan resten av sällskapet kommer ( inte så bra ) och kräker hela natten... Ska det aldrig ta slut ???? Men efter en hård natt mår han bättre på morgonen , får ej åka skidor på fm men ger sig ut i backen på em och det funkar finfint... 

På tisdagen kan tom J åka skidor, jag letade upp lite av mina massagekunskaper och körde en del stretchövningar med honom och han mådde ättre... se vad man kan !!

Resten av veckan var kanon. Vädret kunde varit bättre och vi önskade oss lite sol ( som kom sista dagen ) men vi åkte skidor allesammans hela veckan , hela dagarna. Tom T stod på skidor det mesta av tiden ....

Veckan avslutades dock med att resten av sällskapet började kräkas på fredagsnatten ( kan det ta så lång tid att smittas ????) så vi gav oss tidigt ut i det underbara solskenet och på eftermiddagen körde vi hem, kom hem i natt kl 2...

visar ett foto (av många ) 



Jag har saknat att scrappa och slöa vid datorn men faktiskt så har det varit skönt att ta en veckas paus... men det är ny tävling på Scraproom.. Designteamet gör samma... Kila in i bloggen för att läsa mer. Här är mitt inspirationsbidrag



nu ska jag kolla jobbekalendern för nästa vecka sedan blir det soffan ( tror jag )

Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkomna hem!!!Vad skönt att ni kunde åka lite skidor....att ni haft det bra.Kram Marie

2009-03-15 @ 20:44:42
Postat av: Helen

Vilken sjukdoms period ni har haft, hoppas verkligen att den är över för er del nu!

2009-03-15 @ 21:54:57
URL: http://helenspysselpapp.blogspot.com
Postat av: Ture Ingestad (min bror)

JAG SKITER I MELODIFESTIVALEN & HÖR SEN



:o(



heterosexuell!

2009-03-15 @ 23:02:03
URL: http://tankesmedjandumbo.blogspot.com/
Postat av: Mika

Oj vilken pärs! Hoppas att våren kommer nu med hälsan bagaget.

2009-03-15 @ 23:38:14
URL: http://mikasatelje.blogg.se/
Postat av: helena

Men vilken vecka! Ojojoj! Jättefin bild på familjen!

2009-03-16 @ 07:43:29
URL: http://www.helenah-mittpyssel.blogspot.com
Postat av: Annette E

Ja, ibland kommer all skit vid ett tillfälle. Tur att ni i allafall kunde åka skidor och njuta av lite vinter. Hoppas din pappa har blivit bättre!

Kramen

Annette

2009-03-16 @ 11:25:44
URL: http://scrapnettan.blogg.se/
Postat av: Jessica Lindell

Skönt ni ändå hade en hyfsad vecka, magsjuka kan faktiskt smitt så långt efteråt!(har jag hört i allafall)

Ska bli kul att ses på onsdag så vi kan snacka lite skit!

2009-03-16 @ 21:43:45
URL: http://chicka77scrappar.blogg.se/
Postat av: Susanne H

Fy, den veckan skulle jag inte vilja ha... skönt att det ordnade upp sig och att ni fick en bra semester trots allt. Vi har också dragits med maginfluensa förra veckan. Inte kul med kräkande barn... :o(

Jättefint foto i backen och layouten är bara så fin!!

Kram

Susanne

2009-03-16 @ 22:31:16
URL: http://snuffehar.blogspot.com/
Postat av: jesscia

Jadu. Ni verkar ha övertagit en del av våra sjukor från skidresan. Skönt att det ordnade sej med det mesta i alla fall. Fanny har oxå varit magsjuk i veckan så jag gårt med tummarna korsade nu--förra omgången vi hade var ju för bara en månad sedan och den smittade sådär osannolokt som eran tycka ha gjort. Mats har varit hemma från jobbat i 3 dagar!!!! fökyld och dan. Jobbar nu igen dock. Vi får ta och ses när faran är över tycker jag.



Jessica

2009-03-16 @ 22:48:09
Postat av: Jessica Lindell

Glömde kommentera ditt foto på familjen,det är så vackert. Fick du också vara med på några bilder?

2009-03-17 @ 19:14:07
URL: http://chicka77scrappar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0