vackert väder = ingen datortid...???

Nä man har ju inte lust att sitta här då... men jag har lite Layouter färdiga, ska bara orka scanna dem först
( kanske ikväll?)
E går på fotbollsskola denna vecka. Fullspäckade dagar för honom alltså , T är på dagis( förskola hihi) och jag har massor på jobb och hemmet ser ut därefter .. men idag struntade vi i det och åkte till stranden efter jobb...







Jag har fått frågor ang min kamera både här på bloggen och i verkliga livet...

Jag har en NIkon D40 ( alltså en mycket billig systemkamera). Förutom standardobjektivet på 18-55 mm har jag två till. Ett fast 50 mm utan automatisk fokus och ett tele som är 55-200 mm. Jag tror att min utrustning i Sverige kostar ca 9000-10000 kr men jag har haft turen att köpa ett objektiv i USA när dollarn var låg och mannen var där hihi.
Jag tycker att man hellre köper ett billigare kamerahus och sedan kan komplettera med olika objektiv. Nackdelen med D40n är att den har ingen autofokus i huset utan måste ha det i sina objektiv ( inget problem för mig) man kan inte heller framkalla stora plancher för pixlarna räcker inte...
Allt beror ju på hur mycket pengar man har... Och jag har gått två kortare fotokurser ( en urbra för Emili fotograf från Ängelholm och en bra vis interbet. samt kurs i photoshop. Jag redigerar alla mina bilder lite innan de visas här eller framkallas. Träning !!!! är bästa medicinen och att man fotar på manuella inställningar gör ju också att bilderna blir bättre..

en dag kvar sedan är det semester... Kram Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0