Kraft... hur hittar man den ??

ja det kan man ju undra ... Men det känns som jag har det just nu. Är det för att ljuset sakta återvänder ? Är det för jag har bestämt mig för att jag vill återfå mitt sociala liv ? I alla fall så smider jag planer för året som kommer. Jag gillar planer och att resa. Ser ut att bli ett lovande år.

Först en vecka till fjälls. Stugan är bokad sedan länge men idag bokade vi en hotellnatt i Älvdalen så vi får en dags extra skidåkning. Härligt med hotell och hotellfrukost... 
Mamma fyller jämt och vi ska en dagstur ( shopping ) i april = najs. Och Diggeloo i Båstad i sommar.
Tjejhelg med bästaste vännerna också i april= me like a lot. Även om jag just nu träffar dem mycket mer än vad jag gjort innan. Ni har varit saknade !! Promenad varje vecka med en av dem och vi andra har återupptagit innebandyn...Nu på tantnivå !! Men kul e det !!
Stugan på Böda Sand är bokad. Det är sommarsemestern !! Med familjen Svensson/ Persson.
Och tro det eller ej men jag kommer att åka till Grekland en vecka med två av mina vänner i september. Idag bokade vi ... En vecka på Karpanthos i september utan man och barn... Lyxigt ! Det blir ju inget scrapevent i år så jag lägger pengarna på detta i stället...

på många andra plan ser det också ut att bli ett lovande år. E älskar sin skola och har fantastiska kompisar. Han älskar innebandyn och fotbollen. Fullt upp med andra ord...
Det är snart dags för T att börja skolan. Ska bli kul. Hoppas på att klassindelningen blir bra bara.. Hon leker med kompisar hemma nu på ett sätt hon inte gjort innan = kul ! Hon gillar sin gympa och imorgon börjar simskolan... Helst vill hon börja på konståkning..Kanske blir det ett besök på skridskoskolan nästa helg...



GI går ganska bra...sötsugen har varit stort denna helgen ;Fel vecka om man säger så för att låta bli ... Lite återfall men ganska ok i alla fall. Nya tag imorgon...

Nä det känns bra med söndag kväll. Redo för en ny vecka !! Tack för det alla vänner !!

Slänger in en bild på sonen med...


Nu ska jag konservera min kraft och energi så den räcker läääääääänge !! ( hur gör man det ??)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Låter härligt Helena!

2010-01-25 @ 08:59:06
URL: http://rundby.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Hej Helena!

Jag är oxå en person som gillar att planera.

För att kraften ska räcka länge, så njut av livet, stanna upp och tänk till emellanåt. Min man och jag har varit på Spa i helgen. Snacka om att känna sig utvilad och komma tillbaka med nya tag efter en sån helg.

Ses vi på söndag?

Kram Yvonne.

2010-01-25 @ 11:45:10
Postat av: Nylén

Hej hej. Hos oss finns inga semesterplaner alls. Nog dax att börja diskutera saken även hemma hos oss:)

2010-01-26 @ 01:10:55
Postat av: Hellen

Hej!

Jag har en liten fråga till dig men kunde inte hitta någon mejladress. Kan inte du mejla mig på [email protected]?



//Hellen

2010-01-26 @ 17:07:36
URL: http://scrapmomentblog.blogspot.com
Postat av: Annette

Låter som du har ett härligt år framför dig med både familj och egen tid. Det där sista börjar bli knepigt att få ihop för mig. Märks att Noah tar mer plats nu, vilket är helt naturligt! Semester, ja det vill jag ha. Bara några dagar med mannen hade varit toppen!

2010-01-27 @ 08:59:10
URL: http://scrapnettan.blogg.se/
Postat av: Tant Ulrika

Tassar förbi o tipsar om en utlottning hos mig med chans att vinna..



http://uj76.blogspot.com/2010/01/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_27.html



..ett presentkort från en underbar Scrapbutik :)

2010-01-27 @ 11:40:54
URL: http://uj76.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0