sakta sakta sakta

sakta börjar jag återfå kontrollen över min kropp...
Idag tänkte jag berätta lite om min sommar ( en sommar med förändring)

Som ni vet började jag med GI viktkoll den 8 juni 09. Jag hade inget slutmål egenligen men målet var att ta bort sockersuget och att under sommaren tappa 5 kg för att sedan ta 5 till när terminen startade. Jag förväntade mig att det skulle var jobbigt och tråkigt och att jag skulle tycka synd om mig själv men se det gjorde eller rättare sagt gör jag inte alls. JAG MÅR BARA BRA !!

Rapporten ligger på minus 13 cm i midjan och drygt 8 kg på vågen. Alltså mer än förväntat !

Jag är nöjd, mer än nöjd... Då har jag legat på rivstart i 2 veckor och sedan kört på nystart. Tanken var att när jag börjar jobba nästa vecka var att köra 2 vcekor rivstart men eftersom vi är utan kök mm så blir det nystart fram till terminstart och då kör jag två veckor rivstart...

Men det mest chockerande av allt är att jag börjat röra på mig och jag tycker att det är sköööööönt... skumt va ?? Det började med promenader samt lite cykling men så en dag fick jag för mig att jag skulle gå kombinerat med jogga... Nu måste ni som känner mig kommentera !! Jogga jag ?? Hatar ju att springa... men jag ska säga att det är ganska skönt... och man kommer upp i puls och så går det ganska fort ( inte min löphastighet !! utan effekten av träningen kommer ju fortare..). Men jag har inga riktiga joggingdojjor och jag känner i mina hälsenor att de jag har är inte bra så i början av nästa vecka blir det en tur till löplabbet.... ordentliga träningskläder får komma senare, sporttopp har jag ju...

Jag har lånat en bok som heter löparens nya handbok och jag tänker följa ett av deras träningsprogram från 0-5 km på 12 veckor... första passet har jag precis avslutat. Vi får väl se hur det går... Men J är med på tåget, han springer varannan kväll och jag varannan så kan vi sporra varndra och ge varandra den tiden även när jobbet sätter igång är det ju bra ! Vi skulle vilja ha en klocka som mäter puls och tar tid med.. får se vad plånboken tillåter....
Jag lägger till lite situps efteråt, det har jag gjort i ett par veckor nu...

Mycket babbel nu men jag ville ge er en rapport !!



kram på er !!

Kommentarer
Postat av: mariem

heja heja, så bra du är!! Min kära vän drog ut mig på joggingturer på öland. Hm, är inte riktigt min grej det där. Men oj så skönt det känns efteråt. :)

2009-07-30 @ 21:37:33
URL: http://mariesgalleri.blogspot.com
Postat av: Annette

Håller på dej Helena! Grattis till delmålet som du redan kommit lååångt över!!!

2009-07-30 @ 21:54:11
URL: http://scrapnettan.blogg.se/
Postat av: Henrietta

Heja Helena!!

2009-07-30 @ 22:01:02
Postat av: Annika Knober

Åhh va du är BRA! du är ett levande bevis på att det fungerar!!!!! Och över sommaren oxå - helt otroligt bra! För att inte tala om joggingen!! Låt skorna kosta pengar - för skadar du dig...vilket är lätt med fel..ja då sitter du där i höst...Sen kan du alltid lägga undan lite ett par månader så har du en pulsklocka senare i höst - under tiden du kör bokens program (visst är den bra?!) så räcker det ju med vanlig klocka... Kör hårt och jag hejar på dig - det här fixar du...när det blir tungt - blunda och se dig själv på beachen eller i tunna snygga sommarkläder nästa år...! Det är lååångt kvar så det räcker med små små framsteg så är du i hamn innan du vet ordet av! KRAM

2009-07-30 @ 23:12:02
URL: http://annikaknober.blogg.se/
Postat av: Camilla

Duktig du är Helena. Fantastisk som fixar det trots sommar o semester. // Camilla

2009-07-31 @ 12:04:01
Postat av: Gunilla|uniquelyme

Men herregud så skönt. Synd att det inte smittar. :D Borde ta tag i det där också innan vågen visar alltför deprimerande siffror.

2009-07-31 @ 15:07:33
URL: http://www.uniquelyme.se
Postat av: Yvonne

Hej Helena!

Duktig du är. Speciellt i sommartider kan det inte vara så enkelt. Det är så lätt att man tänker att det är semester och unnar sig det där lilla extra... Det är så jag känner det!

Kram Yvonne.

2009-07-31 @ 15:19:00
Postat av: mariem

jag igen, :) Vill bara säga att det var ett toppenskoj scrappaket som jag fick hem från Scraproom. Om du var med och valde, så var det mycket bra valt! :) Ska bli kul att scrappa med det.

2009-07-31 @ 22:47:50
URL: http://mariesgalleri.blogspot.com
Postat av: sandra windfeldt

Hej!

Vad var det jag sa!!

Du har gått ner massor i vikt

Kanon bra jobbat!!!!

Får snart oxå börja.

Kramisar Sandra W

2009-08-01 @ 15:27:10
Postat av: Lina

Så roligt att se dig igår Helena! Det syntes verkligen på dig att kroppen mådde bra! Härligt! Lycka till med fortsättningen, du kommer klara det galant!

kram (o tack för igår!)

2009-08-02 @ 07:39:12
URL: http://linasviktkamp.blogg.se/
Postat av: Jessica Lindell

Hej på dej!

Vad härligt att du kommit igång så bra. Jag och Annika var faktiskt ute 2 mornar och sprang på semestern, Annika 3 faktisktjag fick banga ur en p ga dålig mage.

Vi hörs i veckan!

Kram

2009-08-02 @ 14:02:21
URL: http://chicka77scrappar.blogg.se/
Postat av: Caroline

Bra jobbat! Du har inspirerat mig!

2009-08-02 @ 15:03:04
URL: http://rundby.blogg.se/
Postat av: nylen

Heja heja. Superduktigt.

2009-08-03 @ 01:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0