Hur jag blandar svartvitt och färg på samma foto...

Jag använder photoshop elements. Jag öppnar fotot jag vill ha . Markerar det svartvita området med magnetlasso, dvs drar det runt allt jag vill ha i svartvitt. När markeringen är klar så väljer jag att ta bort färg, vips så är färgen borta.... Och vill jag har det tvärtom så väljer jag markera omvänt och tar bort färgen efteråt och då blir det tvärtom...
Detta blev en mycket enkel beskrivning, det finns andra sätt beskrivna på Scrappiz.se..

Jag ska snart på mara i Malmö och jag längtar så... Men jag har satt upp ett mål innan dess = 10 Lo klara innan med material jag har hemma och med foto som legat ett tag i scrappåsen ( och då får inte det räknas som jag ska göra på fredagens scrapträff). Det har gått bra än så länge 4 helt färdiga och den 5:e ska bara limmas . Och tro det eller ej fast det är snabbscrappade sidor är jag jättenöjd, den ena får ni inte se för det är till utmaningsverkstan.

Detta var mitt bidrag till utmaning nr 2 och 3

image285

image286

underbara papper från dekorera mm...

image287

image288

image289

sov gott allihop och tack för alla kommentarer...speciellt från Er som bara tjuvläst innan...hihihiihi

Kommentarer
Postat av: Annette E

Vad flitig och duktig du är!!! Jag kommer scraplifta några rakt av, hoppas det är ok? Kramisen Annette

2007-10-16 @ 21:01:50
Postat av: Jennie Simmat

Så många fina!!!

2007-10-16 @ 22:03:41
URL: http://simmat.blogspot.com
Postat av: Susanne H

Tack för tipsen. Nu har jag fått kläm på det. Härliga LO´s du gjort. Gillar speciellt den med morfar, enkel men med snygga papper!

2007-10-17 @ 12:06:25
URL: http://snuffehar.blogspot.com/
Postat av: Marie Glader

Härliga sidor, den med foppatofflorna är min favorit!

2007-10-20 @ 12:05:51
URL: http://scrappa.gladers.net/
Postat av: Marie

wow så många fina sidor!

2007-10-20 @ 14:13:26
URL: http://www.mariesgalleri.blogspot.com
Postat av: Lisa Johansson

Hej Helena!

Nu äntligen har jag varit inne på din sida. Kan inte förstå att jag missat denna, för det är att MISSA. Mycket fint har du gjort. Kul att se!
Kram/ Lisa Johansson.

2007-12-02 @ 16:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0