kortkväll på jobbet

Ja det ska jag ha med mina kära kolleger. Jag hade det innan jul och då tillverkade vi julkort och alla tyckte det var så kul. Jag har lagt upp det så att alla gör vars 3 kort som på förhand är bestämda av mig. Alltså alla gör likadana... Inför julkorten så var alla nybörjare men nu vet jag att en del har handlat lite grejor. Jag visar hur man målar med akvarellpennor, pratar om olika stämplar m.m. Det gjorde jag även förra gången. Om mina distresser kommer ska jag visa hur man målar med dem annars blir det akvarell denna ggr med. Förra gången använde jag bara Hänglars stämplar men denna ggr blir det även en Penny Black.  Jag vill ju visa på olika sätt att göra kort och förra ggr gjorde vi dessa

och ett som var 10 * 15 i rött
D.v.s att det var mönstarde papper, stämpel och bokstäver... denna ggr vill jag visa nåt lite annorlunda. Så det blir inga mönstrade papper ( förutom ett vi gör själv ) Jag ska visa hur man embossar. Samt att jag använt retrostansen i large och medium. Knapp och garn på det ena kortet
162580-68
detta är egentligen inte min stil kan inte komma på varför men det är nog den gula färgen som jag inte riktigt är kompis med..ska göra ett till i en annan färgskala kanske ?? Men smaken är ju som baken....
Mitt andra kort är ett alla hjärtans kort där vi gör bakgrundspappret själv, texten har jag skrivit ut på bazzill på datorn och jag har en del texter att välja på bla denna och jag älskar dig...alla har ju inte en QK så man kan ju göra så här med...
Tack för inspirationen till detta kort, Muhren och Asamia!
162580-65
och det sista lilla kortet som bara är 10*10
162580-67


Vad tror Ni ? Ska jag ändra på nåt ? Kan jag ha dessa ??

och så ett kort som jag gjort utan anledning utan bara för att hon är min favvis från Hängelpaketet.
(tack lena för lånet )
162580-66
Och tack Helena för lånet av ditt vixen jag har stansat ut massvis till olika LO som jag har på G.....

Kommentarer
Postat av: Helena

Så många fina LOs och kort du gjort! att du hinner!!

2007-01-28 @ 23:59:50
Postat av: Syréne

Jag är övertygad om att kursen du ska hålla kommer att bli bra. Mamma (Lena) var så nöjd med den du höll innan jul. Och vilka fina kort och lo´s du gör dom är ju helt underbara.Är allt lite avis att jag inte kan vara med på en kurs.

2007-01-29 @ 11:40:48
Postat av: Åsa/asamia

Härliga kort allihopa!

2007-01-29 @ 12:53:10
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Ulrika

Vilka fina kort du har gjort!

//Ulrika

2007-01-30 @ 22:14:06
URL: http://sweetsweede.blogg.se
Postat av: Lena

Herre min je vilka fina kort!

2007-01-31 @ 18:55:49
URL: http://lenalandis.blogg.se
Postat av: Lotta M

Jättefina kort!!! Det sista är min favorit.

2007-02-01 @ 10:25:50
Postat av: Liddeli

Vilka underbara kort!! Vilket underbart typsnitt du har på "Du är mitt hjärta"!! Gillade det kortet skarpt!

2007-02-05 @ 11:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0